آموزش سئو چیست؟

 سئو يا search engine optimization که به طور مخفف SEO ناميده مي‌شود، راهکارهايي براي بهينه سازي سايت است تا وب سايت شما در ميان نتايج موتورهاي جستجو نمايش داده شود. نمايش سايت در صفحات اول موتورهاي جستجو، بازديد از سايت را افزايش داده و مشتري‌هاي شما را افزايش مي‌دهد.آموزش سئو به شما کمک مي‌کند تا سايت تان را به صورت قابل‌ قبول، بهينه کنيد. ( بهبود جايگاه در گوگل به صورت اصولي و ماندگار )

با فراگير شدن کسب و کارهاي مبتني بر اينترنت، اهميت و تاثير رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو بر روي موفقيت و پيشرفت کسب و کارها بيشتر شده است. براي بهتر شدن رتبه وب سايت خود، کافي است با مباحث آموزش سئو آشنا شويد تا زمينه‌هاي بالاتر رفتن رتبه سايتتان را در گوگل فراهم کنيد و به نمايش وب سايتتان در صفحه اول گوگل، نزديک و نزديک‌تر شويد.
 
چرا بهينه سازي و سئو سايت اهميت دارد؟
با فراگيرشدن فضاي مجازي و استفاده از اينترنت براي رونق کسب و کارها، اغلب کسب و کارها به فکر داشتن سايت و وبلاگ افتاده اند تا مشتريان خود را افزايش دهند و وفاداري آن‌ها را بيشتر کنند. رقابت ميان کسب و کارها در عملکرد وب سايت ها نيز تاثير گذاشته است و رقابت بين کسب و کارها را به فضاي آنلاين کشانده است. آموزش بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو، ناظر اين رقابت است.
با وجود اينکه مناسب‌سازي سايت با هدف تاثيرگذاري بر موتورهاي جستجو انجام مي‌گيرد، سئو و بهينه‌سازي سايت، منحصر به موتورهاي جستجو نمي‌شود و هدف از بهبود مطالب، ويژگي‌ها و امکانات سايت، تاثيرگذاري بر مخاطب است. بنابراين بخشي از سنجش سئو سايت شما از طريق بررسي تاثير رفتار کاربران توسط گوگل صورت مي‌گيرد. به همين دليل، آموزش سئو به يکي از جدي‌ترين مباحث در بهبود رتبه سايت تبديل شده است.
 
آموزش سئو سايت چه بخش هايي را در بر مي ‌گيرد؟
سئو مبحثي فراگير است و مطالب زيادي را در بر مي‌گيرد که مي‌بايست در انسجام و هماهنگي با همديگر پيش برده شوند. براي آغاز، بهتر است آموزش سئو را با مباحث پايه سئو شروع کنيم که شامل دو بخش سئو داخلي (On-page SEO) و سئو خارجي (Off-page SEO) مي‌شود.
هنگامي که صحبت از سئو سايت مي‌شود، اغلب بر روي ساختن لينک و تبادل لينک بحث مي‌شود اما مهم‌ترين بحث در سئو به خود سايت شما مربوط مي‌شود. يک وب سايت خوب با سئو داخلي خوب، مي‌تواند در مراحل بعدي به لينک سازي هم بپردازد اما اولين قدم، سئو داخلي وب سايت است.