الگوریتم کبوتر چیست و چه تاثیری دارد ؟

 الگوریتم کبوتر چیست؟

می‌دانید که گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست اما چیزی که جالب است، این است که الان دیگر فقط متن و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان (لوکیشن) هم محتوا به حساب می‌آید! گوگل هم به خاطر اینکه بتواند از این محتوا به درستی استفاده کرده و کار را برای کاربرانش راحت‌تر بکند، الگوریتم جدیدی ایجاد کرده و اسم آن را کبوتر گذاشته است. این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شد.

موقعیت مکانی یا لوکیشن، معیار جدید گوگل برای رتبه‌بندی

اجازه دهید طور دیگری به قضیه نگاه کنیم. همانطور که می‌دانید سازوکار موتور جستجوی گوگل بر اساس محتواست. در واقع برای گوگل فرقی نمی‌کند که محتوای مورد نیاز شما متن، تصویر، صدا، ویدئو یا چیز دیگری باشد؛ در هر حال گوگل سعی می‌کند همیشه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربر نشان دهد.

پیش از معرفی الگوریتم کبوتر جای خالی نوعی از محتوا احساس می‌شد و آن چیزی نبود جز موقعیت مکانی یا لوکیشناما برای اینکه گوگل بتواند از محتوای جدید خود (موقعیت مکانی) به درستی استفاده کند و بهترین نتایج را در اختیار کاربر  قرار دهد، الگوریتمی ساخت و نام آن را کبوتر گذاشت.

جالب است بدانید که کوروش کبیر برای ارسال اخبار محرمانه به نقاط مختلف کشور پهناور خود، از کبوتر استفاده می‌کرده است.

اگر بار دیگر به عنوان این فصل نگاه کنید، متوجه می‌شوید که الگوریتم کبوتر گوگل در سئوی محلی یا لوکال سئو تأثیر زیادی دارد. در واقع معرفی کبوتر گوگل باعث شد که جستجوگران محلی رویه خود را تغییر دهند. اگر چیزی در مورد جستجوگر محلی و لوکال سئو نمی‌دانید، موضوع بعدی ما به این مقوله اختصاص دارد.

نشانه های الگوریتم کبوتر

بیایید نگاهی به برخی از تغییرات عمده ای که به عنوان بخشی از به روز رسانی الگوریتم کبوتر رخ داد ، بیندازیم:

1.       یکی از اهداف اعلام شده گوگل برای بروز رسانی الگوریتم کبوتر ، اتصال کامل تر الگوریتم محلی به الگوریتم وب سنتی بود است تا از آن طریق از صدها سیگنال رتبه بندی که به الگوریتم وب می آیند بهره مند شوند. این روابط جدید با الگوریتم وب بیشتر بر نیاز کسب و کارهای محلی تاکید دارد تا وب سایت آن ها حضور قوی به صورت ارگانیک برای رقابت در رتبه بندی های محلی داشته باشد.

2.       در همان زمان، الگوریتم کبوتر به عنوان بهبودی در توانایی گوگل برای محاسبه فاصله و محل کسب و کار  بود. در بسیاری از موارد، به نظر می رسید که شعاع جستجو محدود شده بود، به این ترتیب که کسب و کارهایی که نزدیک به مکان فیزیکی جستجوگر بودند، برای نمایش در جستجو آن ها در اولویت بودند. به عنوان مثال، در هنگام جستجو عبارتی همچون “پیتزا سان فرانسیسکو”، یک کاربر در منطقه ساحل شمالی سان فرانسیسکو نتایج محلی و نزدیکتری  به آن محله را به جای نتایج کل منطقه دریافت خواهد کرد

3.       یکی از قابل توجه ترین اثرات الگوریتم کبوتر، حذف نتایج محلی بسته ی 7 بود (بسته ی 7 : در نتایج محلی گوگل ، نام، آدرس، شماره تلفن و نقشه کسب و کار نشان داده می شود) در طول زمان، گوگل به طور پیوسته تعداد لیست های کسب و کار محلی را که در بسته های نتایج محلی آنها نمایش داده می شد را تغییر داد ، در ابتدا با 10 لیست شروع کرده و در سال 2015، تقریبا در همه موارد، فقط 3 لیست در هر بسته به نمایش در می آمد . الگوریتم کبوتر دقیقا یک سال بعد از ثبت تغییر در تعداد نمایش  این لیست انتشار یافت ، ممکن است کاهش این لیست دلیل انتشار این الگوریتم بوده باشد زیرا باتوجه به کاهش تعداد نمایش های محلی افراد زیادی که تلاش می کردند تا برند و محل کسب و کار خود را در جستجوی محلی به نمایش در بیاورند از رقابت خارج شدند.

 جمع بندی

 سایت‌های زیادی با اعمال الگوریتم کبوتر، به جایگاه پایین صفحه نتایج سقوط کردند. در مقابل اما سایت‌هایی هم با این آپدیت، رتبه بهتری از گوگل دریافت کرده و شاهد پیشرفت جایگاه خود بودند.

  رعایت استانداردهای سئو و شناخت الگوریتم کبوتر به شما کمک می‌کند که در محدوده فعالیت خود با رقبای قدیمی و بزرگِ فعال در اینترنت رقابت کنید. این الگوریتم یک فرصت ایده‌آل برای کسب و کارهای محلی است و می‌تواند نقش بزرگی در موفقیت شما داشته باشد.