سئو منفی (Negative SEO) چیست و شامل چه مواردی می شود؟

 سئو منفی یا Negative SEO مجموعه‌ای از تکنیک‌های کلاه سیاه و غیراخلاقی از نظر گوگل است که برای دستکاری کردن و خراب کردن رتبه رقیب استفاده می‌شود. این روش های سئو منفی Negative SEO بسیار خطرناک هستند و می توانند ضربات جبران ناپذیری به سایت شما بزنند و یکی از نشانه ها آن می تواند افت رتبه ناگهانی و شدید سایت شما روی کلمات کلیدی مختلف باشد. در کل سئوی منفی به مجموعه‌ی اقدامات غیراخلاقی و سیاهی گفته می‌شود که رقبا یا خرابکاران برای ضربه زدن به جایگاه شما در نتایج گوگل انجام می دهند.

 
تکنیک های سئو منفی کدامند؟
می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
•    هک کردن وبسایت
•    ایجاد هزاران لینک ناخواسته به وب سایت شما
•    کپی کردن مطالب وبسایت شما و منتشر کردن آن در سایت دیگر به صورت غیر مجاز
•    استفاده از لینک‌هایی برای وبسایت شما که از کلمات کلیدی مانند Viagra ،Poker Online و موارد مشابه در آن استفاده شده باشد.
•    ایجاد حساب‌های کاربری غیرواقعی(fake) در وبسایت شما که موجب آسیب زدن به شهرت شما می‌شود.
•    حذف بک‌لینک‌های سایت شما.
 
آیا سئو منفی تهدیدی جدی برای وبسایت شماست؟
بدون تردید، سئوی غیراصولی موجب آسیب وارد کردن به سایت شما می‌شود. سئو منفی واقعی است و سایت‌های بی‌شماری با این مشکل مواجه شده و با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. اجتناب از Negative SEO، راحت‌تر از مقابله و رفع خرابی‌های ناشی از آن است. متاسفانه یکی از دلایل رو آوردن به Negative SEO، هزینه کم آن است و داستان‌های پیرامون نتایج پربار آن، صاحبان کسب و کارها را به اجرای سئو منفی، ترغیب می‌کند. در سایت‌هایی مانند Fiverr که مخصوص فریلنسرهاست، این روش، کارجویان زیادی دارد.
 
منبع: وب24