الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا چیست؟ راهنمایی کامل برای الگوریتم پاندای گوگل!

پاندا، نام رسمی الگوریتم گوگل است که برای مبارزه با محتوای کوتاه و بی‌کیفیت ایجاد شده است. این الگوریتم شانس نمایش محتوای بی‌کیفیت، کوتاه و بی‌ارزش را در نتایج جستجو کاهش داده و به محتوای با کیفیت، جذاب و منحصر به فرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو می‌بخشد.

الگوریتم پاندا زمانی منتشر شد که کاربران از زیاد شدنِ محتوای بیهوده و اسپم در نتایج جستجو شکایت داشتند.

گوگل با معرفی این الگوریتم معیاری برای طبقه بندی میزان کیفیت صفحات منتشر کرد. این معیارِ تعیین کیفیت، بر اساس میزان رضایت کاربر در نظر گرفته شد و به سرعت به یکی از عوامل اساسی در رتبه‌بندی نتایج جستجو تبدیل گشت.

با معرفی الگوریتم پاندا وبسایت‌هایی که به واسطه محتوای بی‌کیفیت در معرض خطر جریمه قرار داشتند، با اضافه کردن محتوای با کیفیت، حذف کلمات زائد و توجه به بهبود تجربه کاربری و خوانایی محتوای صفحات، نسبت به اصلاح و بازسازی صفحات خود اقدام کردند.

چرا الگوریتم پاندا به وجود آمد؟

خب همانطور که مطلع هستید قبل از الگوریتم پاندا (قبل از سال ۲۰۱۱)، گوگل الگوریتمی تحت عنوان کافئین را معرفی کرده بود و شعار آن این بود: ” محتوای بیشتر، بهتر ” (البته این شعار هیچ وقت توسط گوگل تایید و یا تکذیب نشده و صرفاً یک تئوری تجربی است). اما پس از مدتی فضای اینترنت پر از محتوا شد که خیلی از این محتوا ها بی کیفیت بودند و در آن زمان هم بازار اسپمر ها(ربات هایی که صرفاً برای کسب رتبه خوب در گوگل، محتوا تولید می کردند که اکثر این محتوا ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نبودند) داغ بود.

پس از مدتی بانک اطلاعاتی گوگل پر از اطلاعات شده بود که خیلی از این اطلاعات بی کیفیت بودند و این اتفاق باعث شده بود که مدیریت صفحات و محتوای آن ها برای ربات های گوگل سخت شود به همین خاطر هم گوگل تصمیم گرفت که با رونمایی از الگوریتم پاندا به این غائله خاتمه دهد.

گوگل الگوریتم پاندا را معرفی نمود تا صرفاً محتوای باکیفیت تولید شود و به طور کلی محتوای بی کیفیت نادیده گرفته شود. این کار هم به محبوب تر شدن گوگل کمک زیادی کرد(چون زمانی که محتوای با کیفیت در فضای اینترنت وجود داشته باشد، افراد بیشتری جهت رفع نیاز های خود به گوگل مراجعه می کنند) و از طرفی هم گوگل از شر این همه محتوای بی کیفیت خلاص شد.

هدف گوگل از ایجاد الگوریتم ها چیست؟

می دانیم که رضایت کاربر از نتایج جستجو نهایت چیزی است که گوگل به آن فکر می کند و تمام اقدامات لازم را برای رسیدن به همین امر انجام می دهد، الگوریتم پاندا گوگل و دیگر الگوریتم ها به همین منظور طراحی شده اند تا وب سایت های با کیفیت را شناسایی کرده و به کاربران معرفی گردد. پاندا برای همه ی افراد یک حیوان محبوب و بامزه می باشد اما کلمه ی پاندا برای سئو کاران معانی دیگری نیز دارد، این کلمه برای آنها باید ها و نباید هایی در وب سایت ها خواهد آفرید .

 

چگونه بعد از پنگون سایت خود را بازیابی کنیم؟

در صنعت سئو، الگوریتم گوگل پاندا اغلب به عنوان یک به روز رسانی اشاره می شود که بازیابی از آن دشوار است. هرچند که، با توجه به اینکه به روز رسانی پاندا به صورت عمده بر روی وب سایت و کیفیت محتوا بستگی دارد، مراحل بهبودی به طور کلی به بهبود کیفیت سایت و محتوای ان بستگی دارد. اقداماتی که لازم است انجام دهید:

·         جلوگیری از ایجاد مزرعه ی محتوا

·         تعمیرات اساسی محتوای سایت برای بهبود کیفیت، کارایی، ارتباط، اعتماد و اعتبار

·         تجدید نظر در مورد نرخ تبلیفات نسبت به محتوا و وابستگی محتوا به نحوی که صفحه های سایت شما با تبلیغات و لینک های وابسته پر نشده باشند

·         اطمینان حاصل کنید که محتوای یک صفحه معین با پرس و جو کاربر مطابقت داشته باشد

·         حدف و یا باز سازی محتوای تکراری

·         در صورت امکان محتوایی که توسط کاربران تولید شده است را بررسی کنید و ویرایش کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوا ها اصل، بدون خطا و برای خوانندگان مفید هستند.

·         از دستور های Robots noindex و nofollow command برای بلاک و جلوگیری از ایندکس شدن صفحه های داخلی مشابه و تکراری و یا المان های مشکل ساز در سایت، استفاده کنید.