نقش سئو در کسب و کار |سئو در تجارت و فروش چه تاثيري دارد

نقش سئو در کسب و کار اينترنتي و افزايش درآمد

براي موفقيت در هر نوع کسب و کاري شما نياز به انجام تبليغات و بازاريابي خواهيد داشت تا توسط خريداران بالقوه ديده شويد، اين مورد در اينترنت نيز مصداق دارد و بايد عمليات بازاريابي اينترنتي انجام دهيد.
يکي از اين روش هاي بازاريابي اينترنتي همان سئو مي باشد، طبق آمارهاي منتشر شده حدود 80 درصد کاربران توسط موتورهاي جستجو به وب سايت ها هدايت مي شوند و باز هم طبق همين آمار روزانه بيش از 3 ميليارد عبارت در گوگل جستجو مي شود، بنابراين بهينه کردن سايت براي موتورهاي جستجو امري ضروري محسوب مي شود.
بيشتر کاربران قبل از خريد کردن محصول يا خدمات مورد نياز خود ابتدا در موتورهاي جستجو شروع به گشتن ميکنند و بيش از 50 درصد آنها هميشه محصول يا خدمات خود را از همين راه تهيه و خريداري مي کنند، کاربراني که از طريق موتورهاي جستجو وارد وب سايت شما مي شوند دقيقا همان خريدارن هدف و بالقوه مي باشند.

در اهميت تأثير سئو بر کسب و کار همين کافي است که بدانيد بيش از 85% کاربران از طريق موتورهاي جستجو به وب­سايت­ها هدايت شده و 50% از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نياز خود را به شيوه­ي اينترنتي خريداري و دريافت مي­کنند!

بنابراين اگر در پي يافتن راهي براي موفقيت در کسب کار خود هستيد از نقش پراهميت سئو و بهينه­ سازي سايت بر اساس الگوريتم­هاي موتورهاي جستجو غافل نمانيد. سئوي سايت با استفاده از ترفندهايي گاه ساده همچون رعايت نکات هدينگ و گاه  پيچيده همچون بهينه­ سازي مطالب و تصاوير، ايجاد وب­سايتي موبايل فرندلي و يوزر فرندلي و برقراري اعتبار داخلي و خارجي به سايت، منجر به قرارگيري وب­سايت شما در صدر نتايج موتورهاي جستجويي همچون گوگل مي­گردد. ديده شدن وب­سايت شما در نتايج نخستين جستجو، منجر به جلب اعتماد کاربران شده و افزايش بازديدکنندگان را بهمراه خواهد داشت.

اهميت سئو

براي بهبود بخشيدن به قسمت On-Site سئو، بهترين جا براي شروع بهينه سازي محتواي تان است. هم براي کاربر هم موتورهاي جستجو! محتوا، به چند دليل بسيار مهم است. يک، اگر شما محتوايي عالي نداشته باشيد، خب چيزي هم براي به اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي، در بازاريابي ايميل، حتي خودِ وب سايت تان، در تبليغات و يا در سايت هاي وابسته براي رشد قيف بازاريابي نخواهيد داشت! همه ي اينها، اجزاي اصلي بازاريابي ديجيتال و دلايل اوليه ي اين موضوع هستند که “شما بايد روي ايجاد محتواي خوب سرمايه گذاري کنيد!” اينها نه فقط روي سئو، بلکه در سطوح مختلف و زيادي براي کسب و کار شما مفيد خواهند بود.

به هنگام انتشار محتوا، رمزِ حداکثر رساندن مزاياي سئوي On-Site، استراتژيک بودن با کلمات کليديِ مورداستفاده و همينطور روشي ست که براي بهينه سازيِ صفحه انجام مي دهيد. ياد بگيريد که چطور بايد بهترين کلمات کليدي (کليدواژه ها) را براي جذب ترافيک بيش تر استفاده کنيد. سپس اطمينان حاصل کنيد از اين که صفحه ي وب خود را براي اين کلمات بهينه سازي کرده ايد.

تفاوت سئو و بازاريابي اينترنتي

آيا سئو همان بازاريابي اينترنتي است؟ ساده‌ترين جواب اين است که سئو تنها يکي از ابزارهاي موجود براي رشد و رونق در بازاريابي اينترنتي براي کسب و کار آنلاين است. ابزارهاي ديگري مانند شبکه‌هاي اجتماعي، ايميل و استراتژي محتوا نيز به اندازه تاثير سئو (seo) در سايت کسب و کار اينترنتي در موفقيت يک کمپين بازاريابي اينترنتي تاثيرگذار هستند.وقتي که شما يک وب‌سايت راه‌اندازي مي‌کنيد در حقيقت در حال راه اندازي کسب و کار اينترنتي هستيد! بايد با هزاران رقيب همانند خود به رقابت بپردازيد و سئو تنها يکي از ابزارهاي موجود براي کسب رتبه بهتر در اين رقابت است. اين فقط بخشي از  کسب و کارتان است که به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا محتواي سايت شما را بهتر درک کنند بخش ديگر رضايت کاربران هنگام بازديد از وب سايت است.

چگونه نقش سئو در موفقيت کسب و کار را پر رنگ تر کنيم

براي بيشتر کردن نقش سئو در موفقيت کسب و کار خود نياز است تغييراتي را در سايت خود اعمال کنيد. براي اين کار قسمت هاي پر اهميت سايتتان را مشخص کنيد و بگذاريد کلمات کليدي سايتتان براي الگوريتم هاي موتور هاي جست وجو مشخص شود. با انجام اين عمل موتور هاي جست و جو سايت شما را راحت تر بهينه سازي مي کنند و در نتايج جست و جويشان جاي مي دهند.
ممکن است اين سوال برايتان مطرح شود که موتور هاي جست و جو چگونه اين کار را انجام مي دهند؟ در جواب اين پرسش بايد گفت ، اسپايدر ها به فرمان خزنده ها وارد سايت شما مي شوند و سايتتان را بررسي مي کنند. سايت شما بايد طوري باشد که آن ها را به قسمت هايي که شما مي خواهيد هدايت کند تا نکات مثبت را پيدا کنند. اين کار به وسيله ي موارد از قبيل طراحي وب سايت مناسب ، مسيريابي هاي صحيح سايت و ساختار لينک هاي داخلي قابل انجام مي باشد.

نقش سئو در افزايش ترافيک وبسايت

هر چه وبسايت دريک کليدواژه رتبه بهتري بگيرد، ترافيک بيشتري کسب خواهد کرد. طبق مطالعات، لينک اول گوگل به طور ميانگين 27.5 % از کليک هاي هر واژه را به خود اختصاص مي دهد. اين بدين معني است که طبق آمارها  اگر شما در کليد واژه اي موفق به کسب جايگاه لينک اول گوگل شويد، از هر 100 دفعه اي که براي آن کلمه سرچ مي شود، 27-28 بازديد از سايت شما صورت خواهد گرفت. هرچه رتبه کسب شده پايين تر باشد ميزان کاهش نرخ بازديد چشمگيرتر است.

سئو، روشی مقرون به صرفه براي رشد بيشتر کسب و کار اينترنتي

در کسب و کارهاي اينترنتي روش‌هاي مختلفي براي جلب مخاطبين و ديده شدن وجود. PPC، شبکه‌هاي اجتماعي، ايميل مارکتينگ، و… که استفاده از هر کدام نيازمند داشتن برنامه و استراتژي مخصوص و در زمان معين است. هنگامي که رقابت بين شرکتها زياد ميشود ميزان هزينه کليک روي لينکهاي سايت براي افزايش ترافيک ورودي سايت در اينترنت زياد ميشود و گاهي سايتها مجبور به خريد بنرهاي تبليغاتي و ساير روشها ميشوند. در اين زمان SEO نقش خود را به عنوان يک روش مقرون به صرفه براي عدم وابستگي به ساير روشها به خوبي ايفاء مي کند.