اشتباهات مهم در صفحه تماس با ما در طراحی سایت

 صفحه اصلی سایت یا صفحه محصولات از جمله صفحاتی هست که بیشتر توجه خود را بر روی آنها قرار می دهیم ولی یه سوال اینجا مطرح میشود که صفحه تماس با ما چطور؟ صفحه تماس با ما، یکی از مهمترین صفحات وب سایت می‌باشد که به عنوان پلی ارتباطی بین ما و مشتریان محسوب می‌شود.

از آنجایی که این صفحه ممکن است یکی از پربازدیدترین صفحات در سایت باشد می‌تواند بهترین مکان برای جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری باشد. ولی اشتباهاتی هست که وجود آن ها در صفحه تماس با ما می‌توانند باعث از دست رفتن کاربر و عدم تبدیل آن ها به مشتری شوند.
در ادامه از مواردی که موجب کاهش کارآیی صفحه تماس با ما در طراحی سایت می‌شوند نام می‌بریم.

نبودن صفحه تماس با ما در طراحی سایت

شاید تعجب کنید ولی هنوز هم سایت هایی هستند که دارای صفحه تماس با ما نمی‌باشند. برخی از سایت ها تنها به قرار دادن آیکون های شبکه اجتماعی و شماره تماس خود در فوتر یا هدر سایت اکتفا میکنند در حالی که داشتن صفحه تماس با ما به صورت مجزا با راه های تماس حس اعتماد را در کاربر ایجتد می‌کند، پس حتماً در سایت خود صفحه ای مجزا برای این منظور قرار دهید.

دسترسی راحت به صفحه تماس با ما در طراحی سایت

محل قرارگیری صفحه تماس با ما باید مشخص بوده و به راحتی قابل دسترس باشد. کاربر نباید برای پیدا کردن شماره تماس یا آدرس شما مدت طولانی در سایت به دنبال آن بگردد بلکه با قرار دادن لینک آن در منو یا جایی مشخص در سایت باید دسترسی به صفحه تماس با ما را برای کاربر آسان تر نمایید. بهترین گزینه برای قرار دادن لینک صفحه تماس با ما، منوی سایت میباشد.

فرم تماس نامناسب در طراحی سایت

فرم ها با وجد اینکه ساده به نظر می آیند ولی طراحی درست و کاربرپسند آن ها کار ساده ای نیست و نیاز به تجربه دارد. عدم وجود فیلدهای ضروری در فرم یا وجود قیلدهای بیش از حد و طولانی شدن فرم ها از جمله مشکلات رایج در استفاده از فرم های تماس هستند.
کاربر میخواهد از طریق فرم درخواست و پیام خود را به شما برساند و اگر این امکان را به او ندهید ممکن است کاربر یا همان مشتری آینده خود را از دست بدهید. همینطور در مقابل کاربر حوصله پر کردن فرم های طولانی را ندارد و باز هم ممکن است از پر کردن فرم منصرف شده و از سایت خارج شود. همچنین مبهم بودن فرم ها هم باعث ناکارآمدی آن ها میشود مثل عدم وجود توضیح برای فیلدها یا عدم مشخص بودن کاربرد دقیق فرم.

کاربرد فرم ها به تنهایی در طراحی سایت

وجود فرم تماس در صفحه تماس با ما در طراحی سایت خوب و کاربردی میباشد ولی اگر تنها راه ارتباطی کاربر با شما فرم باشد و راه ارتباطی دیگری برای کاربر قرار ندهید ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید. پس به جز فرم تماس راه های ارتباطی دیگری مثل شماره تلفن یا شبکه های اجتماعی را هم در صفحه تماس با ما قرار دهید.

بررسی نشدن فرم های پرشده وب سایت

برای خودتان هم حتما پیش اومده که فرمی برای سایتی پر کردید ولی جوابی را دریافت نکردید ، این بدترین نوع از دست رفتن اعتبار و مخاطبان سایت می باشد، برای رفع این مشکل میتوانید به ایمیلی که دسترسی دارید فرم ها ارسال شود و یا فردی را برای چک کردن و پاسخ به ایمیل ها  استخدام نمایید.  وجود فرم تماس بدون کنترل و چک کردن آن هیچ فایده ای ندارد و حتی باعث از دست رفتن مشتریان نیز میشود.، یکی از موارد اشتباه و مهم در صفحه تماس با ما در طراحی سایت می باشد.

بروز خطا در زمان ارسال فرم تماس

فرم تماس با ما در زمان طراحی سایت هم ممکن است مثل بقیه عناصر وب سایت، دچار مشکل شود و بدرستی کار نکند مثلا ممکن است دکمه ثبت فرم کار نکند یا بعد از پر کردن تمام فیلدهای ضروری فرم  باز هم پیام خطای عدم تکمیل بدهد و ... .
با اینکه بروز خطا و این مشکلات ممکن است خطای شما نباشد و اطلاعی هم نداشته باشید ولی کاربر و بازدید کننده وب سایت اینگونه فکر نمیکند و اینها را از کیفیت پایین وب سایت شما میبیند و از سایت شما خارج می شود. پس برای پیش نیامدن این مورد  فرم های تماس را به طور مرتب حداقل ماهی یکبار بررسی کنید تا خطا و مشکلی نداشته باشند و برای اطمینان خاطر کاربر از ارسال شدن فرم و به دست شما رسیدن،یک پیام تأیید بعد از ارسال فرم توسط کاربر به او نشان دهید.